۰
plusresetminus
در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکنون 200 بار کلمه فتنه به کار رفته است در حالی که برخی حتی از بردن نام فتنه هم وحشت دارند، جریان فتنه ای که کودتا علیه ولایت بود.
بعضی از بردن نام فتنه هم وحشت دارند/ رژیم صهیونیستی در گِل گیر کرده است/ اگر نعمت ولایت در کشور نبود، انقلاب آسیب ها دیده بود
به گزارش جهان بین نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی، که در سومین شب از طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه زدایی دینی در مصلای شهرکرد سخنرانی می کرد، عناصر سبک زندگی دینی را دین مداری و ولایت مداری برشمرد.

 امام جمعه موقت تهران دین مداری را مترادف با التزام به آیین نامه بودن دانست و ولایت مداری را همراهی با ولی عنوان کرد و منتظران ظهور را دین مداران و ولایت مداران خواند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه تولی منهای تبری شعار توخالی است افزود: در سبک زندگی دینی، باید با دشمن مرزبندی صریح و شفاف وجود داشته باشد.

خاتمی با بیان اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری تاکنون 200 بار کلمه فتنه به کار رفته است افزود: برخی حتی از بردن نام فتنه هم وحشت دارند، جریان فتنه ای که کودتا علیه ولایت بود.

وی با بیان اینکه برخی فقط شعار در خط اهلبیت بودن را سر می دهند افزود: راه اهلبیت، راه ولایت مداران عملگرا است که این راه دارای ویژگی های ارتباط عاشقانه با خدا، ارتباط مهربانانه با بندگان خدا، تبعیت و حمایت از جانشینان امام زمان در هر عصر و زمان و تطبیق خود با ولایت و نه تطبیق خود با ولایت است.

خاتمی در تشریح ویژگی ارتباط عاشقانه با خدا، به اختصاص زمانی از شبانه روز برای مناجات با خدا و انس با قران و نوافل اشاره کرد و اثرات نماز شب را در زندگی دنیوی و اخروی، فوق العاده ارزیابی کرد.

این استاد حوزه علمیه در تبیین ویزگی ارتباط مهربانانه با بندگان خدا، دغدغه هدایت انسانها را مهمترین عامل برشمرد و افزود: دلسوزی، گره گشایی، سودرسانی و خدمت به بندگان خدا و حمایت از هر مظلوم و نه صرفاً مظلوم مسلمان و شیعه، از دیگر ویژگی های این ارتباط است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهه افکنان در حمایت از غزه، در خط اهل بیت نیستند گفت: وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور اشغال کل غزه را صادر کرده بود اما به اقرار خودش نزدیک به یک ماه است که این رژیم در گل گیر کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در تبیین بیعت و حمایت از جانشینان امام زمان(عج) گفت: نباید برخورد گزینشی با فرمایشات ولایت صورت گیرد، کسی که به بهانه حمایت از قوه مجریه، قوه قضاییه را تخریب کند و یا بالعکس، ضد ولایت است.

وی با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری در ماه رمضان امسال افزود: ولایت مداری یعنی اینکه به تمامی فرمایشات رهبری عمل شود هم به حمایت همه جانبه ایشان از دولت استناد و افتخار کرد و هم به فرمایشات ایشان در خصوص کنار نزدن جریان مومن به نام اعتدال.

آیت الله خاتمی علت شکست انقلاب مصر را فقدان رهبری نامید و گفت: نتیجه این انقلاب آن شد که کودتاچی دیگری  بر سرکار آمد که با مشاهده فجایع غزه، همچنان گذرگاه رفح را بسته نگه داشته است. در صورتی که نعمت رهبری، انقلاب اسلامی ایران را با اقتدار و با افتخار به قله نزدیک تر می کند و اگر نعمت ولایت در این کشور نبود، انقلاب آسیب ها دیده بود.

انتهای پیام/س م/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۲:۰۰

17 Jan 2020